Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Woensdag 21 juli 2010 - Dag 4 - En dan zit je onverwacht opeens in Barcelona

Voor vanmorgen had ik de wekker op 08:00 gezet, zodat ik m'n backpack rustig kon inpakken en nog even lekker kon ontbijten. Om een uur of 09:00 zat ik gedoucht en wel aan mijn laatste ontbijtje in Rome. Vervolgens ben ik naar boven gegaan om m'n tas(sen) te pakken en heb ik bij de receptie nog even snel de gegevens van m'n vlucht uitgeprint. Om 09:30 stond ik bij de metrohalte en binnen een paar minuten kwam de metro. Bij de halte Porte Maggiore bleef de metro wel heel lang stilstaan. Er bleek een ongeluk te zijn gebeurd en de deuren van de metro gingen open en iedereen stapte uit... Van eerdere ervaringen heb ik geleerd, dat je dan gewoon de rest moet volgen. Nog even voor de zekerheid gevraagd of ik daadwerkelijk de kant van Stazione Termini opliep en ja hoor, dat was het geval... Na een stevige wandeling van zo'n 15 minuten kwam ik aan bij Stazione Termini. Dat valt niet mee om 15 minuten in 35 graden te lopen met een backpack op je rug en een rugzak op je buik! Eenmaal bij Termini wist ik weer hoe ik bij de trein naar Fiumicino Airport moest komen. Een kaartje gekocht en om 10:22 vertrok de trein richting het vliegveld. In de trein was er nog een sneu moment voor een Nederlandse man. Die kwam erachter dankzij de conducteur achter dat hij in de verkeerde trein zat. Hij moest niet naar het vliegveld van Fiumicino, maar naar Ciampino. Zijn vlucht naar Nederland ging om 12:20 en dat zou hij onmogelijk gaan halen... Dus dat was wel even lullig voor hem. Hij zou kijken of er op Fiumicino nog een vlucht naar Nederland te boeken was... Hoop het voor hem... Eenmaal aangekomen bij Fiumicino zag ik dat ik moest inchecken bij Terminal 3 bij balie 252... Het was een uur of 11:00, dus ik had nog alle tijd. Aangekomen bij de balie, stond er al een lange rij mensen. Ik zag de mensen die vooraan stonden al een beetje vreemd reageren en nog met hun koffers richting een andere balie van de luchtvaartmaatschappij (Vueling) lopen. Omdat er steeds meer mensen nog met koffer en printje van hun boeking naar de balie liepen, besloot ik hun voorbeeld al te volgen voor ik nog bij de incheckbalie was aangekomen. Dit bleek een hele goede keus, want wat bleek nou... De vlucht was gecanceld!! Ik stond bijna achteraan in de rij bij de incheckbalie en stond nu bijna vooraan bij de balie om mij te laten informeren hoe nu verder... Geluk bij een ongeluk... ;-) Na een kwartiertje kreeg ik te horen dat ik kon kiezen... Of mijn vlucht omboeken naar een dag later, of mijn vlucht omboeken naar Barcelona... Voor dat laatste heb ik gekozen en de vlucht naar Barcelona zou vertrekken om 15:30... Het was inmiddels 12:30, dus nog 3 uurtjes geduld... Ik heb een internetpoint gezocht en ben maar een beetje gaan mailen en surfen... Om 13:45 ben ik gaan inchecken bij de balie en vervolgens langs de douane richting gate D7... Aangekomen bij de gate kom ik erachter dat ik mijn reisboekje van Barcelona kwijt ben!! :-( Zonde!! Op het vliegveld van Barcelona maar kijken of ik nog een boekje kan kopen... Om 15:10 ging de gate open en kon ik mijn stoel in het vliegtuiggaan opzoeken... Toevallig ook stoel 7D :-) Om 15:45 gingen we de lucht in en heb ik mijn laptop gepakt en heb ik het eerste deel van vandaag getypt... Aangekomen op Barajas Airport in Barcelona ga ik op zoek naar een informatiedesk om te kijken of ze daar misschien een plattegrond hebben, zodat ik wel de weg naar m'n hotel kan vinden... Gelukkig hebben ze een plattegrond! :-) Dan op zoek naar aerobus, een bus die rechtstreeks van het vliegveld naar het centrum van Barcelona rijdt. Eenmaal gevonden stap ik in en word tijdens de rit al helemaal blij. Wat ziet het er hier ook weer mooi uit! En de temperatuur is hier ook een stuk aangenamer! Een graad of 28/30 met een klein windje... Als ik aan ben gekomen op Catalunya, kijk ik of ze bij de tourist information misschien een Lonely Planet hebben, maar helaas hebben ze alleen een Spaans- en Duitstalige Lonely Planet... Morgen maar kijken bij andere boekhandels. Vanaf Catalunya neem ik metro L1 naar Marina en vanaf daar loop ik naar mijn Residence Melon District Marina. Een soort studentenhuis op zo'n 300 meter van het metrostation... Aangekomen in het hotel check ik in en ga vervolgens een tentje zoeken om wat te eten. Ik besluit naar de haven te lopen en heb meteen een mooi uitzicht! Lekkere maccaronas bolognesas gegeten en daarna rustig teruggelopen naar m'n kamer, waar ik nu de laatste regels van dag 4 typ... Ik kijk uit naar morgen, want wat zal ik weer veel mooie dingen gaan zien!! Geweldig!!! Buenas noches!!

Reacties

Reacties

Heleen van Zelst

Jippie!! Iemand die weer een keer een reisverslag maakt. Ik ben gek op reisverslagen en vooral van plaatsen waar ik zelf ook ben geweest :). Lekker herkenbaar allemaal. Nou ja... de plaatsen dan, niet dat hele backpackersgedoe :D

Have fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!