Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Donderdag 22 juli 2010 - Dag 5 - Wat een heerlijk dag...

Zoals ik gisteren al schreef in m'n verhaal, had ik erg veel zin in deze dag! Het is ook een heerlijke dag geworden, kan ik alvast verklappen... Vanmorgen ging om 09:00 de wekker en de manier van wakker worden, was lekkerder dan in Rome! In Rome werd je al een beetje benauwd wakker, maar hier voelde het gewoon lekker... Door het raam was wel te zien dat de zon scheen, dus wellicht is het hier in Barcelona iets aangenamer om rond te lopen. Ik ga m'n bed uit en stap onder de douche om me vervolgens aan te kleden en even wat te eten... Als ik helemaal klaar ben, besluit ik niet m'n hele rugzak mee te nemen, maar alleen m'n fotocamera, de plattegrond en m'n geld en pinpas berg ik veilig op in een afgesloten zakje van m'n broek... Kortom, ik ben er helemaal klaar voor! Ik besluit eerst naar Camp Nou te gaan... Hoe ga ik dat doen? Koop ik een ticket voor de toeristenbus en ga ik rondrijden als een echte toerist en word ik overal 'voor de deur' afgezet of kies ik voor het avontuur en koop ik een dagkaart voor de metro en ga ik zelf uitzoeken hoe ik overal kom... Ik besluit voor dat laatste te gaan, want de 'Bus Turistic' kan altijd nog... Bij het metrostation koop ik bij de automaat een dagkaart en ga eerst naar Catalunya. Daar wil ik eerst nog een Lonely Planet van Barcelona zien te verkrijgen... Ik ga naar de fnac (soort Bijenkorf) en vind daar bij de boekenafdeling een Engelstalige Lonely Planet! :-D Joepie! Op de weg naar de kassa zie ik nog de Ipad en kan het niet laten er even mee te 'spelen'. Wel een geinig dingetje hoor... Een vergrote versie van de IPhone, alleen kun je er niet mee bellen... €793,- was die... Ik heb nog even getwijfeld! ;-) Vervolgens de metrokaart erbij gepakt en kijken hoe ik bij Camp Nou kom... Ik moet één keer overstappen bij Sants Estacio en rij vervolgens naar metrostation Collblanc en stap daar uit. Hier vraag ik nog even aan een oud mannetje welke kant ik op moet voor Camp Nou en hij brabbelt wat onverstaanbaars, maar maakt gelukkig ook een handgebaar, zodat ik weet welke kant ik op moet lopen... Na 2 minuten lopen, zie ik in de verte het stadion... Even schiet de finale van het WK weer door m'n hoofd. Hier spelen de meeste van die *&2$^5-Spanjaarden die de wereldbeker voor onze neus hebben weggepakt... Maar die gedachte verban ik nu even uit m'n hoofd! Aangekomen bij het stadion zie ik een enorme rij... Dit blijkt de rij te zijn om een 'Camp Nou Experience' te kunnen kopen. Ik vraag aan de voorste mensen hoe lang ze in de rij staan en zij staan ongeveer een uur... Dat moet je er dan maar voor over hebben... Gelukkig heb ik m'n Iphone mee en luister de hele cd van Alain Clark (Colorblind) voor het eerst in het wachtende uurtje... Heerlijke nummers, vooral Good Days vind ik erg 'lekker'! It made me feel relax! Na een ruim uurtje kom ik aan bij de kassa en koop m'n 'Experience'... Via de roltrap begint het dan allemaal... Eerst loop ik door het museum. Helden van vroeger en nu passeren de revue en ook alle gewonnen prijzen zijn te bezichtigen. Dan is het tijd om het stadion van binnen te zien... Gigantisch!! Ik maak een paar mooie foto's en laat mezelf natuurlijk ook vastleggen op de foto... Ook kom je nog even langs de kleedkamer (ook al betwijfel ik of het de echte kleedkamer was) en kom je via de catacombe aan de rand van het veld bij de dug-outs... Vervolgens helemaal naar boven met de trap om bij de plaatsen van de verslaggevers te komen... Dan pas zie je hoe hoog het is... Na een rondgang door het stadion van zo'n 1,5 a 2 uur ga ik weer naar buiten... Ik koop nog even een lekkere baguette en wat drinken om vervolgens weer terug te keren naar de metro. Wat ga ik nu doen? Ik besluit naar Parc Güell te gaan. Hoe kom ik daar? Overstappen op Catalunya en dan met L3 richting Trinitat Nova om bij station Lesseps uit te stappen. Daarvandaan staat met bordjes aangegeven hoe je naar Parc Güell moet lopen... Een stijle straat brengt je vervolgens naar de ingang van het park dat ontworpen/gebouwd is door Gaudi. Zijn typische stijl is bij de entree al te zien... Wat een heerlijk gevoel als je in dit park rondloopt! Er hangt een rustige sfeer en er spelen hier en daar muzikanten op een gitaar of ander instrument... Ik ga eerst naar het uitkijkpunt over de stad en wat een mooi uitzicht heb je dan!! Daarna loop ik verder en neem alles in me op... Na een tijdje rondgelopen te hebben, zie ik schuin boven me een ander uitkijkpunt dat nog een stuk hoger ligt... Daar moet ik naartoe, dacht ik! Na een flinke klim, kom ik aan bij dit punt en dan is het uitzicht nog mooier! Ook hier weer foto's maken natuurlijk!! Na ruim 1,5 uur in het park geweest te zijn, besluit ik terug te gaan naar de metro... Het is ondertussen al 18:00 en m'n beentjes zijn wel een beetje vermoeid van al het klimmen en afdalen... ;-) Ik ga alleen nog naar Arc de Triomf (ja, die hebben ze ook hier in Barcelona) en het nabijgelegen Parc de la Ciutadella. Dit is op loopafstand van m'n hotel, dus dan kan ik het laatste stukje naar m'n hotel nog even wat eten en dan naar m'n kamer. Bij de Arc de Triomf aangekomen loop ik over Lluis Companys naar het park. Langs deze weg en in het park hangt ook weer een heerlijke ontspannen sfeer... Mannetjes zijn in het gras aan het kaarten of dammen, jongetjes zijn aan het voetballen, een groepje vrouwen ligt in het gras yoga-oefeningen te doen en een groepje mannen speelt jeu-de-boules... Bij dit laatste ben ik even gaan zitten om te kijken... Het lijkt allemaal heel vriendelijk, maar ze zijn stuk voor stuk erg fanatiek hoor! ;-) In het park is ook nog een meertje waar je een bootje kunt huren om te gaan roeien en staat een prachtig gebouw met een waterval, waar ik niet van kan vertellen wat het nou is... Of wacht even... Daar heb ik m'n Lonely Planet voor... Even geduld... Het was de Cascada, gemaakt door Josep Fontsere met hulp van een jonge Gaudi! :-) Dan loop ik rustig terug naar m'n kamer en koop nog even bij de supermarkt wat te eten en drinken... Aangekomen in m'n kamer wil ik nog even gaan zwemmen in het zwembad op het dakterras, maar dat blijkt (tijdelijk) gesloten. Daarom ben ik maar gelijk begonnen met het typen van m'n belevenissen vandaag... Straks nog even de foto's uploaden en dan even een filmpje kijken denk... Morgenochtend weer vroeg op om nog meer van een nu al door mij geliefd Barcelona te gaan ontdekken... To be continued!!

Reacties

Reacties

Heleen van Zelst

Ja hoor... een voetballer die gaat backpacken... Zijn er zoveel mooie dingen te zien in Barcelona, gaat 'ie eerst naar een voetbalstadion ;-). Gelukkig blijf je nog even in Barcelona...

Wouter & Tessa

Heeey Maus,
wist helemaal niet dat je weer een rond reis aan het maken was joh!
gaaf hoor!! ben je helemaal in je eentje gegaan dit keer??:O
leuke verhalen en foto's geniet ervan!
Groeten Wouter & Tessa

Daphne

Schat..
Hoe was je dag vandaag??
ik ben nu klaar met werken.. Heb lekker weekend:D
nog een paar dagen en dan ben je gelukkig weer lekker thuis:D
Lieverd veel plezier nog:)

KUSS LY

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!