Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Maandag 26 juli 2010 - Dag 9 - Ondanks de vertraging met een goed gevoel richting Madrid!

Vandaag aangekomen in Madrid, maar voorafgaand aan Madrid was er eerst nog een 'avontuur' op het vliegveld van Barcelona. Vanmorgen mijn wekker gezet om 09:30, want mijn vlucht naar Madrid zou vertrekken om 13:00. Om 10:45 had ik de bus naar het vliegveld, waar ik rond 11:15 aankwam. Op zoek naar de informatieborden om te weten te komen waar ik kan gaan inchecken. Aangekomen bij de balie, sluit ik aan in de rij. Ik raak aan de praat met 2 meiden die in de rij naast mij staan. Zij gaan op bezoek bij een vriendin die in Amsterdam studeert. Ze vragen nog wat leuke bezienswaardigheden zijn in Nederland en vraag waar ze van houden. Ze houden van gezelligheid en water, dus ik vertel ze dat ze dan zeker naar Bloemendaal of Scheveningen moeten gaan. En ook dat giethoorn dan misschien leuk is om een bootje te huren en lekker rond te varen... Nadat ik ingecheckt ben zeg ik ze gedag en wens ze veel plezier. Na de controle van mijn handbagage, loop ik nog even rond bij de winkeltjes en ga nog even wat eten. Op het terrasje waar ik zit te eten, zie ik één van de meiden die naar Amsterdam zouden gaan. Ze kijkt zoekend rond en ik vermoed dat ze op zoek is naar haar vriendin. Ik kijk ook rond of ik haar ergens zie, maar ook ik zie haar nergens. Een kwartier later, als ik m'n broodje en drinken op heb, loop ik rustig richting mijn gate. Ik kom weer het meisje tegen en vraag haar of ze haar vriendin kwijt is. Als zij dat bevestigt, vraag ik haar hoe laat haar vlucht vertrekt. 'In 10 minutes!', zegt ze... Wow! Dan mag ze wel opschieten. Ik zeg haar dat als ik haar tegenkom dat ik haar vriendin haar kant op zal sturen... 'Ok, thanks! And tell her I'm mad at her!', zegt ze nog... Haha... Ik loop door naar mijn gate en ga rustig zitten. Dan komt ze wederom voorbij en moet de gate tegenover mij hebben, maar die ziet er verlaten uit... Ze komt naar mij toe en vraagt of de gate net gesloten is. Ik vraag haar hoe laat haar vlucht precies zou vertrekken... '12.10' En het was op dat moment... 12:10!! Ik zeg haar dat ik denk dat haar gate al gesloten is, want op de tickets staat dat de gate 10 minuten voor vertrek zal sluiten... Ze schrikt hiervan en loopt verder richting een balie, maar lijkt ook daar geen informatie te krijgen. Ik vind het rot voor haar en loop even naar het informatiebord. Daar zie ik dat de gate van de vlucht naar Amsterdam is veranderd naar B55 in plaats van A18 en er staat achter 'Last Call'... Als een gek ren ik naar haar toe en tref haar helemaal alleen en huilend aan... Aaach! Ik zeg haar dat ze mee moet komen, want de gate is gewijzigd... 'I can still make my flight?'... 'Yes! Follow me!' En ik ren voor haar uit richting gate B... Aangekomen bij gate B, blijkt dat B55 ook nog eens helemaal achteraan is! We rennen over de lopende band en komen uiteindelijk bij gate B55 aan... Daar zie ik haar vriendin staan en er staan nog 2 mensen voor haar... Just in time dus! Als het meisje rennend achter mij haar vriendin ziet, zegt ze: 'Don't say anything!'... 'Thank you so, so mucht!', kan ze nog hijgend uitbrengen... Ik wens haar een goede vlucht en loop rustig terug naar mijn eigen gate... In alle haast ben ik vergeten te vragen wat haar naam was, anders had ik nog even contact met haar gezocht... Op een informatiebord zie ik dan dat mijn eigen vlucht naar Madrid vertraagd is... Het zal is een keer meezitten! ;-) Verwachte vertrektijd is nu 13:42... Rustig loop ik verder en ga zitten bij de gate en schrijf daar het eerste deel van de dag... Dat was al een avontuur op zich! Denk dat ik iemand heel blij heb gemaakt en dat geeft mezelf ook een goed gevoel! :-) Vervolgens ben ik zelf richting Madrid gevlogen. Om 15:15 landden we op Barajas Airport (volgens mij heb ik dat eerder in een verslag gezet als het vliegveld van Barcelona, maar dat was dan een foutje...) en ben ik mijn bagage gaan halen en zat om 15:40 in de metro op weg naar het centrum. Had gekeken hoe ik moest reizen en moest 2 keer overstappen en zou dan bij metrostation Sol zijn, vanaf waar het een paar honderd meter lopen zou zijn naar mijn Hostel. Dit klopte ook en om 16:10 was ik in mijn kamer... Snel het thuisfront een mailtje gestuurd dat ik weer veilig aan was gekomen en even omkleden en gelijk de stad in. Omdat Madrid Vision (zeg maar de Bus Turistic van Madrid) tot 00:00 rijdt, besluit ik om gelijk maar een kaartje te kopen en de historische route te nemen. Ik kom langs schitterende pleinen, gebouwen en ook het Koninklijk Paleis heb ik al op de foto kunnen nemen... Kortom een effectieve besteding van de late middag en het begin van de avond. Om een uur of 21:00 ga ik op een terrasje zitten op het plein Plaza Mayor. Schijnt één van de bekendste pleinen te zijn van Spanje... Hier zijn ook weer enkele straatartiesten bezig en is het lekker druk... Gezellig! Als ik klaar ben met eten blijf ik nog even lekker zitten met een glas ijsthee en ga dan om een uur of 22:00 weer terug naar mijn kamer. Ga nu op tijd naar bed, zodat ik morgen vroeg kan opstaan en dan vertrek ik waarschijnlijk eerst naar Bernabeu (het stadion van Real Madrid) en zie daarna wel waar ik verder nog naartoe ga... Buenas noches allemaal!

Reacties

Reacties

Heleen

Valt me nog mee dat je pas vandaag naar Bernabeu gaat... ;). Je beleeft in ieder geval genoeg! Veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!