Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Dinsdag 27 juli 2010 - Dag 10 - Estadio Santiago Bernabéu

Vanmorgen opgestaan en me lekker gedoucht en aangekleed om te vertrekken richting het stadion van Real Madrid. Op nog geen minuut van het hostel was een opstappunt voor Madrid Vision, dus dat was ideaal. Halverwege moest ik overstappen op de andere route en kwam toen aan bij Estadio Santiago Bernabeu... In de rij voor een kaartje voor Tour Bernabeu en nadat ik een ticket bemachtigd had, begonnen aan de tour... Met de roltrap ga je helemaal naar boven en heb je een mooi panoramaview over het hele stadion. Daarna door het museum waar alle prijzen staan opgesteld en er foto's en beelden te zien zijn van vroeger en nu... Aan het einde van het museum kun je naar een lager gedeelte in het stadion en steeds verder naar beneden tot je aankomt bij het veld... Hier ook weer foto's gemaakt en verder gelopen richting de dug-outs... Hier ook weer foto's gemaakt en tot slot nog langs de kleedkamers... Helaas kom je alleen in de kleedkamer van de bezoekers, want het gedeelte waar Real Madrid zelf altijd zit is afgesloten voor publiek d.m.v. grote hekken. Ik zie echter dat het hek open is en twijfel nog of ik het zal proberen... Toch maar niet, want er hangen overal camera's! ;-) Aan het einde van de tour kom je in de shop en kun je echt van alles en nog wat kopen van Real Madrid... Na een uur of 2 sta ik weer buiten en ga terug naar het opstappunt van de bus. In m'n reisboekje lees ik dat er een kabelbaan is van waaruit je een mooi overzicht op de stad hebt. Bij de dichtstbijzijnde halte stap ik uit en loop naar de kabelbaan. Ik koop een round-tripkaartje en stap in het hokje. Het uitzicht valt me een beetje tegen, want je gaat alleen over een park en op de terugweg heb je pas een beetje een leuk uitzicht, maar je kijkt niet uit over de stad maar je ziet de stad meer van opzij... Na het ritje weer terug richting de bus en dan nog een beetje rondlopen in de buurt van het paleis. De tijd is ondertussen weer voorbij gevlogen en ik ga wat eten op een terras in de buurt van m'n hotel. Na het eten ga ik terug naar m'n kamer en boek een ticket terug naar huis, omdat ik alles in Madrid nu ook zo'n beetje gezien heb. 's Avonds neem ik nog voor de laatste keer de Madrid Vision om te zien hoe Madrid er in het donker uitziet... ;-) Op de terugweg besluit ik al eerder uit te stappen, zodat ik nog door de straatjes terug kan lopen naar m'n kamer. Het is een uur of 00:00 en het is nog lekker druk op de straten en pleinen. Ik blijf nog even zitten op een plein om te kijken naar een mime-speler die mensen achtervolgt en anderen nadoet... Best grappig. Dan loop ik terug naar m'n hostel en pak m'n tas alvast een beetje in en duik dan lekker m'n bedje in... Morgen om 16:20 vertrekt mijn vlucht weer richting Amsterdam, waar ik om 18:55 zal landen... Hasta manana!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!