Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Zondag 25 juli 2010 - Dag 8 - Dia tranquilo! (Rustig dagje!)

Vanmorgen wederom m'n wekker niet gezet. Werd om een uur of 11:00 wakker en ben nog even lekker blijven liggen en me vervolgens gaan klaarmaken voor het STRAND! Eindelijk gun ik mezelf de tijd om even ontspannen te genieten van het mooie weer. Omdat ik vandaag echt ontspannen wilde doen, besloot ik zelfs het loopje van 10 minuten niet te nemen naar het strand, maar (dacht) de metro te nemen naar het strand. Uiteindelijk leverde dit een loopje op van zo'n 15 minuten, omdat ik op een heel andere plek uitkwam dan ik verwachtte... Maar goed, ik was toch op strand en daar ging het om! Ik heb een plekje gezocht tussen de vele mensen aan de waterkant. Nadat ik me heb ingesmeerd, geniet ik van de zon met een lekker muziekje op en kijk wat om me heen. Het is lekker druk op strand en waar het in Nederland uit lijkt te zijn om topless rond te lopen, schijnt het hier weer helemaal in te zijn! Alleen zouden ze het voor sommige vrouwen moeten verbieden! ;-) Dan neem ik een duik in de Middellandse Zee en als ik er weer uit kom ga ik weer lekker op m'n handdoekje liggen. Dan vraagt een meisje naast me waar ik vandaan kom. Nadat ik vertel dat ik uit Nederland kom, vertelt ze dat ze zelf al een keer in Amsterdam is geweest. Ze blijkt zelf uit Californië te komen en heet Sierra. We raken zo een tijdje aan de praat en ze studeert/studeerde in Dublin en is nu samen met een vriendin (Kirstin, die ze overigens pas net een week kent) naar Barcelona gekomen. Ook Kirstin uit Chicago mengt zich in het gesprek en we hebben gezellig een uurtje zitten praten over van alles en nog wat. Kirstin blijkt ook voor de klas te staan en heeft dus ook vakantie nu. Woensdag vertrekt ze weer naar Arizona, omdat de scholen over iets meer dan een week weer beginnen. Samen vliegen ze vanavond (of beter gezegd, zijn ze nu al teruggevlogen) naar Dublin en Sierra vertrekt dan vrijdag weer richting Californië. Om een uur of 18:00 gaan zij van strand af en zeggen we elkaar gedag en wisselen we nog gegevens uit, zodat we contact kunnen houden. Als ik ooit naar Californië of Chicago/Arizona besluit te gaan, krijg ik een gratis rondleiding! Handig!! ;-) Zelf blijf ik nog even op strand liggen en ga een klein uurtje later weer terug naar m'n kamer om me lekker te douchen en wat aan te trekken, want ik besluit nog even naar de haven te gaan om wat te gaan eten en nog een beetje rond te lopen. Daarna loop ik terug naar het hotel en print bij de receptie nog even m'n gegevens uit die ik morgen nodig heb bij het inchecken voor m'n vlucht en voor m'n hotel, want morgen vertrek ik om 13:05 naar... Madrid! Hoop ik, want de laatste keer ging dat ook niet helemaal goed! ;-) Ik heb een hostal midden in het centrum van Madrid geboekt en zal dan denk woensdag of donderdag weer terugvliegen naar Nederland. Maar zover is het nog niet... Eerst weer genieten van de nieuwe indrukken. Nu m'n backpack alvast inpakken, zodat ik morgen om een uur of 10:00/10:30 rustig naar het vliegveld kan vertrekken. Oh ja... En voor vandaag zijn er niet zoveel foto's, want ik heb de camera niet meegenomen naar strand... Hasta mañana! (tot morgen!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!