Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Zondag 18 juli 2010 - Dag 1 - Vertrek naar en aankomst in Rome

Gisteren heb ik een ticket geboekt naar Rome via ebookers.nl en vandaag zou mijn vlucht vertrekken om 17:40 vanaf Rotterdam Airport. Vanmorgen mijn backpack helemaal ingepakt en om 15:30 samen met mijn ouders vertrokken richting Rotterdam. Om ongeveer 16:15 kwamen we met de auto aan bij het vliegveld. Omdat ik mijn ticket al via internet had uitgeprint, hoefde ik alleen mijn bagage af te geven en kreeg ik mijn boarding pass met daarbij de mededeling dat de vlucht een half uur vertraagd was. Kan gebeuren... Even snel rekenen... Dat zou dus betekenen dat ik om 18:10 de lucht in zou gaan. Tot zover hoor je me niet klagen... Maar je voelt het al aankomen, er volgde nog meer! De tijd tikte door, maar de veel-te-snelpratende omroepster had het woord Rome om 18:00 nog steeds niet in de mond genomen... Even later bleek dat het vliegtuig uit Nice het vliegtuig zou zijn dat zou worden omgetoverd tot het vliegtuig naar Rome. Een blik op het bord met de aankomsttijden bezorgde de passagiers van vlucht HV6037 een vervelend gevoel... Verwachte aankomsttijd vanuit Nice: 19:40!!! Dan moest het vliegtuig nog helemaal leeg, vervolgens weer volgetankt en volgegooid met koffers(of backpacks) en dan nog alle passagiers aan boord... Ik verwachtte niet voor 20:30 in het luchtruim boven Nederland te zitten... Nadat het vliegtuig vanuit Nice om 19:40 was geland, stond op de vertrekborden dat we om 20:15 zouden vliegen. Een onmogelijke opgave leek mij zo, maar het stond er toch echt... Om 19:55 afscheid genomen van pa en ma en wachten bij de gate tot ik aan boord mocht. Uiteindelijk zaten we om 20:35 allemaal in het vliegtuig en konden we vertrekken. Het vliegtuig was nog redelijk leeg. Ik had via internet een stoel gekozen naast het gangpad, zodat ik mijn benen iets beter kwijt zou kunnen. Nadat de riemen in het vliegtuig los mochten, heb ik mijn laptop aangezet en ben een filmpje gaan kijken. Zo vliegt (hoe toepasselijk!) de tijd voorbij... Na de film, de laptop opgeborgen en de landing werd al ingezet. Nog even een praatje gemaakt met het meisje naast me die waarschijnlijk het meest baalde van de vertraging, want zij was op weg naar haar vriendje in Rome. Aaach! Eenmaal uit het vliegtuig, rond 22:45, op zoek naar de bagageband om mijn backpack op te halen. Ik had flink doorgelopen, zodat ik snel naar m'n hotel kon, maar ik had het kunnen weten, de Italianen zijn nogal 'tranquillo'!! Uiteindelijk ging ik om 23:30 met mijn backpack op m'n rug en m'n kleinere rugzak op m'n buik ;-) op zoek naar de trein... Eenmaal op het station van het vliegveld hoorde ik nog net 'Last train to Termini' en laat dat nou net het station zijn waar ik heen moest! Ik zag opeens allemaal backpackers als een gek één richting op rennen en dacht geen seconde na rende met de rest mee... Heerlijk dat backpacken! En ja hoor, even verderop stond een trein waar we met z'n allen in gingen. Nog even snel gevraagd of zij al een kaartje hadden gekocht, maar die bleek je gewoon in de trein te kunnen kopen. Gelukkig maar! :-) In de trein nog even gepraat met 2 meiden uit Zwolle. Zij waren al vroeg in de middag vanuit Zwolle richting Rotterdam vertrokken en hadden er dus helemaal een lange dag opzitten. Na zo'n 25 minuten kwamen we aan bij 'Stazione Termini' De tijd was inmiddels 00:00! In mijn reisboekje over Rome had ik gelezen dat de metro tot 23:30 zou rijden, dus dat was geen optie meer. Met een Italiaanse jongen ben ik naar de uitgang gelopen en hij adviseerde met om een taxi te nemen. Dat besloot ik toen ook maar te doen en ik ben naar een taxi toegelopen en heb de straat laten lezen waar ik naartoe moest en de chauffeur gebaarde dat m'n backpack in de kofferbak moest en toen konden we vertrekken. Tijdens de rit probeerde ik nog wat dingetjes te vragen aan de chauffeur, maar zijn Engelse vocabulaire was niet echt denderend... En na een aantal maal 'Prego?' als antwoord te hebben gekregen, besloot ik maar naar buiten te gaan kijken... Inmiddels was het al maandag geworden en viel het mij op dat er nog ontzettend veel mensen buiten zijn op dit tijdstip. Leuk! Na een ritje van zo'n 10 minuten komen we aan bij het hotel en druk ik op de bel. Een slaperige vrouw komt aangewandeld en doet de deur open. Nadat ik de sleutel van m'n kamer heb ontvangen, ga ik op zoek naar mijn kamer. De betreffende vrouw helpt mij niet echt verder en kijkend op mijn sleutel zie ik dat ik kamernummer 326 heb. Ik vermoed dat het op de derde verdieping is en ga daar met de lift naartoe en ja hoor, daar staat nummer 326 op de deur! Wat een heerlijk gevoel toen ik de deur van 'mijn' kamer open kon doen. Een leuk kamertje waar ik nu, 01:15, een eind maak aan mijn verhaal van dag 1. De wekker staat morgen, of eigenlijk vandaag, om 08:00... to be continued!
Cool

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!