Mauricio.reismee.nl

Rondreis Zuid-Europa - Vrijdag 23 juli 2010 - Dag 6 - Weer een dagje genieten in Barcelona...

Gisteravond kon ik niet echt in slaap vallen en heb nog The Sorcerer's Apprentince gekeken. Wel een grappige film... Daarom had ik m'n wekker voor vanmorgen wat later gezet. Eenmaal wakker, ben ik mezelf gaan douchen en aankleden en heb even wat gegeten en ben weer met m'n camera en plattegrond van de stad op pad gegaan. Ik kies ervoor om eerst naar Parc de Montjuïc te gaan. Dit is een park in het zuidwesten van Barcelona. Hier heb je verschillende bezienswaardigheden, zoals het Olympisch Stadion, Poble Espanyol en Castell de Montjuïc. Vanaf 'mijn' metrostation Marina kan ik in een keer met metrolijn 1 naar Espanya. Vanaf daar loop ik tussen twee enorme pilaren richting de entree van het park. Ik zie dat er heel veel mannen bezig zijn met het plaatsen van stellages en er lijkt een enorm podium opgebouwd te worden. Ik vraag aan één van de mannen waar het voor is en hij weet mij te vertellen dat maandag de opening is van de European Athletics Competition. Dan weet ik dat ook weer... ;-) Toen ik uit de metro stapte zag ik meteen al een mooi, groot gebouw. Dit was Palau Nacional de Montjuïc, waar ik ook nog even bij op de foto ben geweest... Het paleis is tegenwoordig het nationale kunstmuseum van Catalunya. Daarna loop ik verder het park in en kom aan bij het Estadio Olimpic Lluis Colognys. Hier zullen de wedstrijden volgende week gehouden worden. Helaas kun je niet naar binnen, omdat ze hier ook bezig zijn met de voorbereidingen. Dan loop ik verder naar de kabelbaan waarmee ik naar boven ga om bij Castell de Montjuïc te komen. Vanaf dit punt heb je weer een prachtig uitzicht over de stad en ook over de industriële haven van Barcelona. Ondertussen loop ik alweer bijna 2 uur rond in het park en heb een aantal leuke plaatjes kunnen schieten. Dan ga ik met de kabelbaan weer naar beneden en ga naar Poble Espanyol. Dit is Spanje bij elkaar gevoegd in een klein dorpje. Alle bouwstijlen die in Spanje te vinden zijn, kun je in Poble Espanyol ook vinden. De letterlijke vertaling van Poble Espanyol is dan ook Spaans dorp... Ook kun je hier enkele oude ambachten nog aan het werk zien en kun je souvenirs uit alle Spaanse gebieden kopen... Na een klein uurtje te hebben rondgelopen, ga ik weer verder. Ik ga met de metro naar Paral-lel om van daaruit naar La Rambla te lopen. Voordat ik de bekende straat door ga lopen, loop ik nog even naar Port de Barcelona en ga rustig op de kade zitten om te genieten van de bootjes die de haven binnen willen varen. Ze moeten echter wachten tot de voetgangersbrug helemaal open is en dan varen ze één voor één de haven in. Wel een leuk gezicht om alle mensen te zien staan wachten tot de brug weer gesloten is, zodat ze ook naar de haven kunnen lopen... Vervolgens loop ik terug naar La Rambla en loop deze helemaal af tot ik weer bij Plaça Catalunya kom. Onderweg kom je nog verschillende straatartiesten tegen. De één is gehuld in een griezelig pak, de andere heeft een onthoofd lichaam en zit zelf onder een tafel zodat alleen zijn hoofd zichtbaar is en weer verderop heb je prinsessen staan en zo kan ik er nog wel 10 opnoemen en stuk voor stuk zien ze er prachtig uit. Ook zijn er schilders die portretten of karikaturen maken en weer een ander maakt een sprookjesachtig landschap. Heel mooi om te zien hoe zoiets tot stand komt! Als ik bij Plaça Catalunya aankom, pak ik de metro terug naar Marina en zo ben ik hier nu weer mijn verhaal van dag 6 aan het typen... Wat gaat de tijd toch snel! Straks ga ik nog even naar buiten om te kijken wat er bij de haven nog te beleven is en dan weer naar bedje toe om morgen waarschijnlijk met de Bus Turistic te kijken wat ik nog meer ga bezoeken. Sowieso staat de Sagrada Familia nog op m'n lijstje, dus daar zal ik zeker even uitstappen... En verder zie ik het wel weer... Dit was het weer voor vandaag... Adiós!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!